Carmen-in-thailand-en-indochina.reismee.nl

Siem Reap, Battambang en Sihanoukville

Dag lieve lezers!

Mijn laatste blog was op mijn verjaardag en wat aanvankelijk een rustige dag leek te worden is toch nog een feestje geworden! Ik heb 's ochtends eerste heerlijk uitgeslapen (ik moet zeggen dat ik nog nooit eerder zo vaak zo vroeg uit mijn bed moet als nu tijdens het reizen) en geluncht in de stad. Soun Phalla, de jongen met wie ik de avond ervoor ook een drankje had gedaan, had me uitgenodigd voor een hapje en drankje samen. Toen ik op weg naar hem was, en ik langs de terrasjes liep, moest ik even 2 keer kijken, maar daar zat Esther (vriendin van Suus) uit Tilburg! Haha wat grappig zeg! Ik wist dat zij ook aan het reizen was in ZO-Azië maar had niet verwacht dat we elkaar tegen zouden komen. Jammer genoeg is het bij even kletsen gebleven, want ik had een afspraak met Soun en zij gingen de volgende dag vroeg naar Vietnam en dus op tijd naar bed. Maar terwijl ik met Esther stond te kletsen, werd ik van achteren besprongen en wel door mijn grote vriend Hein, die ik eerder in Vang Vieng heb ontmoet. Ik was super verrast en blij om hem weer te zien en we spraken af dat we elkaar later op de avond in de kroeg zouden treffen. Soun heeft me meegenomen naar de Night Market en daar hebben we samen gegeten en wat gekletst. Het was erg gezellig aanvankelijk, maar ik begon een beetje te merken dat hij een soort van toenadering zocht. Nu is het lastig om Aziatische mannen (en vrouwen) in te schatten, dus heb het maar een beetje genegeerd. Maar ik heb er wel op aangestuurd dat we terug zouden gaan naar de kroeg, zodat ik Hein kon zien en niet meer alleen met hem was. Dus zo gezegd zo gedaan. Bij de ‘Angkor What? Bar' aangekomen zat Hein al op het terras met Merel. Hein raakte al snel aan de praat met Soun en ik met Merel, en dat vond ik wel even prettig. Het bier vloeide rijkelijk en het was een erg gezellige avond. Maar ik had het goed aangevoeld dat Soun wat meer wilde dan gewoon gezelligheid. Op een gegeven moment zei hij dat we gingen. Toen ik vroeg waarheen, antwoordde hij dat dat een verrassing voor me was. Nou daar had ik helemaal geen zin in, ik wilde bij Hein blijven en niet weer alleen met Soun zijn. Dus ik zei dat ik niet mee zou gaan als hij het niet zou zeggen, haha chantage werkt hier wel! Hij wilde me mee nemen om te dansen, nou dat zag ik dus niet te zitten en heb dan ook duidelijk gemaakt dat ik daar geen zin in had. Ondertussen voltrok zich op straat een heel spektakel, tientallen Cambodjanen en toeristen waren aan het touwtrekken en andere spelletjes aan het doen. Hilarisch om te zien en Hein heeft zijn steentje ook bij gedragen door de vrouwen te helpen. Maar later op de avond werd Soun steeds vervelender, elke keer als hij wat zei zat hij bijna in mijn oor en toen er op een gegeven moment een rustig nummer werd gedraaid, werd ik mee de dansvloer op gesleept om, jawel te gaan slowen! Nou daar had ik ook geen zin in, maar dacht nog oké 1 dansje en dan is het klaar. Voor ik het wist had hij zich tegen me aangedrukt en kuste me op mijn schouder, waarna hij in mijn oor fluisterde of hij mee naar mijn guesthouse mocht die avond. Ik heb me losgerukt en gezegd: ‘Dancing is over!'. En ben vervolgens terug gelopen naar het terras waar Hein was. Het was het einde van de avond en het was tijd om naar huis te gaan. Natuurlijk wilde Soun me naar huis brengen, maar ik ben met Hein mee gelopen en heb snel uit het zicht een tuktuk genomen. Doei! Ow en even tussendoor nog een anekdote van die avond... We zaten dus op het terras en naast het terras stonden 2 Cambodjaanse meiden. Hein nodigde ze uit om bij ons te komen zitten, maar ze werden geweigerd door de portier, want het waren hoertjes! We hebben er een tijdje leuk mee staan praten en Hein heeft een drankje voor ze gekocht. Toen ik op het eind van de avond onderuit gezakt en dronken in een stoel hing, kwam 1 van die meiden me van achteren masseren, eerst mijn hoofd, toen nek en schouders en toen zaten haar handen opeens op mijn borsten! Whahaha! Ik schrok ervan en draaide me om, waarop zij me terug draaide en weer begon. Dus ik me weer omgedraaid en gezegd dat dat toch echt niet hoefde haha! Toen ik haar de volgende dag tegenkwam, sprong ze weer meteen om mijn nek.

Ik was dus eigenlijk van plan om de dag na mijn verjaardag naar Angkor Wat te gaan, maar door de veel te gezellige avond heb ik dat toch maar even uitgesteld. Ik heb weer lekker uitgeslapen en had die middag al met Soun afgesproken. Hij zou me namelijk meenemen naar zijn kantoor om te kijken wat voor opties er voor me waren voor vrijwilligerswerk. Nou er waren dus helemaal geen opties, want bij die organisatie werd er les gegeven door Cambodjanen aan Cambodjanen. Ik had dus een beetje het idee dat het een smoesje was. Waar mijn mond helemaal van open viel, was het volgende. Soun moest om 2 uur beginnen met lesgeven en ik had een gesprek met zijn baas. Die vertelde me dat hij getrouwd was en een kindje had! Nou zeg! Dat is toch niet normaal! Maar goed... Ik mocht in de les erbij komen zitten en heb zelf ook nog even voor de klas gestaan. Er zaten studenten in de leeftijd van 18-25 jaar en ze leerden daar Engels. Terug in het guesthouse heb ik Pheara gebeld, de tuktuk driver, die ik ook weer via Tamara heb leren kennen. Hij kwam meteen naar het guesthouse om te onderhandelen en daarna heeft hij me naar de Happy Ranch gebracht. Ik wilde namelijk de volgende dag gaan paardrijden en dat moest ik even regelen. Hij vertelde me dat zijn vriendin, Amom, me heel graag wilde ontmoeten en bracht me naderhand naar het restaurantje waar ze werkte. Dit was een ontzettend lieve meid en ik besloot om daar een hapje te eten. Na het diner bracht Pheara me naar Kantha Bopha, het kinderziekenhuis. Daar wordt elke week een cello concert gegeven om geld in te zamelen voor het ziekenhuis, zodat het kosteloos Cambodjaanse zieke kinderen kan blijven behandelen. Dit was erg leerzaam en inspirerend en natuurlijk heb ik mijn steentje bijgedragen. Na dit concert was ik door Pheara en Amom uitgenodigd om mee naar een live optreden van een bandje te gaan. Dit was erg gezellig! Toen zij naar huis gingen, heb ik me aangesloten bij Hein en Merel en zo heb ik ook Charlotte weer leren kennen (er zijn veel Nederlands aan het reizen!) en samen lekker zitten kletsen, dansen en lol gehad. Ik had net een bucket besteld toen Hein besloot zijn bed in te duiken, dus ik ben op mijn gemak op het terras gaan zitten om mijn bucket op te drinken. Al snel was ik in gesprek met 1 van de hoertjes en daar heb ik een super leuk gesprek meer gehad en enorm mee gelachen! En ook die avond lag ik weer veel te laat in bed. Na een korte nacht was het dan tijd om op het paard te klimmen. Van 8 tot 10 ging ik onder begeleiding van een gids het platteland op. Ik dacht van te voren dat paardrijden niet zo moeilijk was, maar alle Jezus zeg! Ben er een paar keer bijna van afgevallen! Stap is makkelijk, maar draf kan ik niet volgen en met galop hield ik me alleen maar stevig vast. Dit laatste vond ik wel het leukst om te doen en dat heb ik dan ook het meest geoefend en gelukkig ben ik op het paard blijven zitten! Aangezien het paaszondag was, was ik door de christelijke Pheara en Amom uitgenodigd om mee naar de kerk te gaan. Nu ga ik in Nederland nooit naar de kerk, maar ik kon toch geen nee zeggen tegen deze lieve mensen! En het was een hele belevenis haha! Niks saaie mis. De priesteres was zelf nog geen 30, had een paarse rok en een gele blouse aan. Er waren kinderen die stonden te zingen en de jeugd had dansjes ingestudeerd. Het was eigenlijk best gezellig! Ook geen saai, oud, stoffig orgel. Nee er was een heuse kerkband met keyboard, basgitaar, akoestische gitaar, elektrische gitaar en drumstel. Ze rockten de pan uit! Naderhand werd er samen gegeten en toen heeft Pheara me meegenomen naar de tempels om vanaf de Phnom Bakheng de zonsondergang te zien. Deze tempel lag op een berg en de tempel zelf was ook een hele klim. Voor de gezelligheid ging Amom met me mee en we hebben heel gezellig met elkaar zitten kletsen. Daarna moest ik meteen door naar de stad, want ik was door Merel en Lotte uitgenodigd om samen te dineren. Ook dit was erg gezellig en naderhand hebben we nog een cocktailtje gedronken. Toen Merel besloot dat het bedtijd was voor haar, hebben Lotte en ik nog aan flesje wijn gedeeld in het gay café, samen met 2 jongens die we hadden ontmoet. Ook hebben Lotte en ik afgesproken om elkaar te treffen op de full moon party in juni! Yes hoef ik daar in ieder geval niet alleen heen!

De volgende dag stonden de tempels op het programma en aangezien ik de zonsondergang weer wilde zien, maar nu vanaf Angkor Wat, kwam Pheara me pas om 11 uur ophalen. Ik kon na de avond ervoor ook wel wat slaap gebruiken. Het was erg warm die dag en ik was dan ook blij dat ik een tuktuk had en het niet per fiets deed. In 1 dag heb ik verschillende tempels gezien, namelijk: Bantay Kdei, Ta Prohm, Ta Keo, Terrace of the Leper Kin, Terace of the Elephants, Angkor Thom en natuurlijk Angkor Wat! Ik vond het super gaaf en indrukwekkend om tussen al die eeuwenoude gebouwen door te lopen. Pheara ging elke keer mee, in plaats van in zijn tuktuk te blijven wachten, en zo kon hij af en toe een foto van me maken. Bij Angkor Wat aangekomen had ik weer eens geluk! Ik stond een half uur in de rij om de hoogste toren in te mogen en toen ik aan de beurt was, werd ik geweigerd omdat ik geen T-shirt aanhad. Ik kon wel janken. Ze waren de rij achter me aan het sluiten en ik moest uit de rij stappen en maar een andere keer terug komen. Maar dan kennen ze Carmen nog niet, nee is voor mij meestal geen nee! Ik zag 1 van de meisjes die er werkte met een sjaal om haar nek lopen en ben naar haar toegegaan en heb vriendelijk doch aandringend verzocht of ik haar sjaal niet even mocht lenen. Na even zuchten, overhandigde ze de sjaal toch aan mij, ik sprong over het hek en kon vervolgens weer 20 minuten wachten, maar nu met de sjaal om mijn schouders mocht ik er wel in haha! Het was een leuke en vermoeiende dag en na een douche heb ik dan ook weer lekker gegeten bij Amom en ben op tijd naar bed gegaan voor de afwisseling. Dat was maar goed ook, want de dag erna was ik wederom uitgenodigd om mee naar de kerk te gaan. Nu ging het om een jeugd bijeenkomst van alle christenen in Siem Reap. Dit duurde de hele dag en ze hebben dan ook de hele dag gedanst en gezongen. En ook ik moest mee dansen natuurlijk, werkelijk waar hilarisch! Op het eind werd er gezongen en toen begonnen mensen opeens hardop te bidden. Ik stond naast een meisje en die pakte mij hand vast en deinde heen en weer op haar gebeden en de muziek. Toen ze ongeveer na 10 minuten klaar was, deed ze haar ogen open, keek me aan en zei ‘God loves you. God helps you'. Halleluja!!!! Aangezien ik het heel erg goed kon vinden met Pheara en Amom en ze me overal mee naartoe hadden gesleept, heb ik ze 's avonds mee uit eten genomen en nog op een ijsje getrakteerd. Dit was ons afscheid, want voor de dag erna had ik een kaartje voor de boot naar Battambang gekocht.

Ik moest al om kwart over 6 klaar staan, omdat ik dan opgehaald zou worden om naar de haven te gaan. Maar ik zat maar te wachten en wachten en na enkele keren vragen of ze me niet vergeten waren, ging de receptionist toch maar bellen. En tot mijn vrees, kreeg ik te horen dat de boot niet ging. De reden was nogal vaag, er waren te weinig mensen of het water was te laag. Ik denk dat ze me toch vergeten waren, want ik heb later iemand gesproken die op die dag de boot wel heeft genomen en naar zijn zeggen zat die vol. Maar goed er zat niks anders op dan de bus te nemen. 's Middags aangekomen in Battambang heb ik me eerst even opgefrist en ben toen naar de Bamboo Train gegaan. Dit was wat prijzig voor $10,- maar zeker een leuke ervaring. Je zit om een bamboe treintje dat word aangedreven door een motor en je vliegt over de rails. Echter gaat het verkeer beide kanten op, wat er dus voor zorgt dat je elkaar onderweg nogal eens tegenkomt. Als dat gebeurde moest degene met de lichtste lading zijn bamboe trein van de rails halen en er verderop weer op leggen. Geweldig toch! Na een half uurtje rijden stopten we bij een dorpje en daar heb ik een baksteenfabriek bezocht. Na een drankje gingen we weer terug. De rest van de avond heb ik rustig aangedaan en wat gelezen (heb al 3 boeken uit!).

De dag erop zat ik alweer in de bus naar Sihanoukville, het strand! In de bus zaten 2 Nederlandse meiden, Femke en Eline en per toeval kwamen we ook bij hetzelfde guesthouse terecht. Toen ik ze zag zitten in het restaurant heb ik gevraagd of ik bij ze mocht komen zitten en de rest van de dagen heb ik met hen opgetrokken en een super leuke tijd gehad. We hebben die avond na het eten het strand verkend en hebben lekker gelounged en wat cocktails gedronken. De volgende ochtend zijn we op tijd naar het strand gegaan en je kunt niet zeggen dat je dit voor je rust doet. Om de 10 minuten staat er iemand bij je bedje die wat van je moet. Kinderen of je bandjes wilt kopen, blinden mensen die zingen en zo geld proberen te verdienen, mensen zonder handen of benen die komen bedelen, vrouwen die aan je benen en oksels gaan zitten om te voelen of je haar hebt zodat ze je kunnen epileren, of je een manicure of pedicure wilt, een massage misschien of een short of sarong, wat fruit dan??? Pfff... Maar het was gewoon super fijn om lekker op een bedje te liggen en in de zee te kunnen zwemmen, die toch zeker 25 graden was. Niet echt verkoelend haha!Terwijl ik in de branding lag ben ik 3 keer gestoken door kleine kwalletjes, maar na wat citroen erop ging het wel over. Gelukkig hoefde ik er niet over te plassen! Verder heb ik me, koppig als altijd, niet ingesmeerd en ben dan ook vreselijk verbrand. Eigen schuld, dikke bult! 's Avonds hebben we op het strand genoten van een heerlijke vis barbecue onder het genot van een whisky bucket. Die avond zijn we op stap geweest en we zijn helemaal los gegaan. Het was echt een topavond! De volgende ochtend hebben we eerst maar onze roes uitgeslapen en na het ontbijt zijn we weer richting het strand gegaan. Ik heb de hele dag met mijn brakke hoofd in de schaduw gelegen. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven kreeft gegeten. Er kwamen zo nu en dan verkoopsters langs met gebakken kreeftjes en die waren lekker, niet normaal! Om mezelf een beetje te verwennen heb ik een manicure en pedicure gedaan. Ook om de mensen van het strandtentje waar we zaten een beetje te supporteren. Die avond herhaalde zich hetzelfde fenomeen als de vorige avond, maar nu werd het gezelschap aangevuld met Nanne, een Nederlands meisje wat in het restaurant werkte. Vanochtend hebben we nog samen ontbeten en toen zijn onze wegen gescheiden. Ik ben vandaag aangekomen in Koh Kong en hoop morgen een tripje te doen door de mangroven en naar een eilandje waar ik ga snorkelen. Ben benieuwd!

Liefs xxx

Reacties

Reacties

Nadine

Ontzettende brakke chick die je bent! De avondjes klinken allemaal erg mooi en ben ook benieuwd naar de foto's! Je moet je trouwens echt wel gaan insmeren sukkel! Wat is de wereld toch klein dat je nou toevallig daar een bekende tegen komt zeg. Veel plezier met snorkelen (smeer je achterkant goed in....)! Dikke kus

moesje

Inderdaad: ik ben het met Nadine eens! Smeer je in, sukkel! En de foto's zijn weer geweldig. Ik mis alleen het verhaal van de sok haha! En ik snap dat je helemaal niet terug wilt naar Nederland. Ik zou willen dat ik die kant op kon komen. Geniet van je reis en je leven. En jouw motto is helemaal op jouw lijf geschreven: life is meervoud voor lef, want dat heb je. Papa zou helemaal trots op je zijn. Ik denk dat die je in de gaten houdt vanaf z'n wolkje en iedereen in de hemel de oren van de kop kletst over hoe trots hij wel niet op je is. Hoor je 't hem al zeggen: da's mijn dochter, ja, da's mijn dochter!
Dikke kus.

Marion de Vries

Oh Carmen ik lees je verhalen telkens weer met veel plezier.Je geniet met volle teugen en zet ook zo trouw de verhalen op je blog,ga zo door!Enjoy!

groetjes, ook van Ben natuurlijk

Tante Riet,

Nou carmen ik heb je verhaal weer met grote verbazing gelezen wat een avonturen zeg, maar je ontmoet steeds weer leuke mensen (al zijn er ook een paar bij die irritant worden, Je bent natuurlijk al een beetje aan de warmte gewens he? Nou hier is het nog niet veel een graad of 14 en nog steeds een koude wind, ik hoop dat het snel wat beter word.Nog heel veel plezier en succes met je volgende trips Liefs tante riet

Marieke C.

Lieve Carmen,

Super dat je steeds maar weer zo een leuke mensen blijft ontmoeten, heel gezellig lijkt mij. En tsjaa...wat moet ik zeggen bucktet met wiskey! haha goed bezig.

Liefs marieke

jeske

hahahahahhahahahahahahahhahahah

heerlijkkkkkkkkkkkkkkkk Carmen!!!

kusjes

Jolien

Fijn verhaal Carmen, ik beeld me jou met je brakke hoofd, slowend met mooie cambodjanen (NOT...) en hoertjes die aan je borsten zitten... hilarisch beeld, haha!!

kuskus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!